سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترین کارها نزد خداوند، شتاب دربه جا آوردن نماز در اوّلِ وقتش است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

حقوق بشر

با عرض سلام و خسته نباشید.اینجانب یعنی JoeRex قصد دارم مقادیری با حقوق بشر آشناتون کنم

مطمئنا فقط در ایران عدم رعایت حقوق بشر نیست و من هم اهل شعار دادن نیستم

1پرده رو به اطلاعتون می رسونم:

 

 

جزئیات قتل فجیع دختر 9 ساله در کردستان
مقتول یک دختر 9 ساله به نام سیرا بود که توسط پسر عمویش به طرز فجیعی به قتل رسید.
یک منبع آگاه در نیروی انتظامی کردستان در گفت و گو با خبرنگار «جهان»، ضمن تایید خبر قتل دختر خردسال در یکی از روستاهای شهرستان قروه در استان کردستان، گفت: مقتول یک دختر 9 ساله به نام سیرا بود که توسط پسر عمویش به طرز فجیعی به قتل رسید.

این منبع آگاه افزود: فردی به نام محمد امین که 30 سال دارد، چند روز پیش با حمله ناگهانی این دختر خردسال را به قتل می‌رساند و با تحقیقات انجام شده از سوی پلیس، مشخص شد که قتل مذکور در رابطه با قتل‌های ناموسی است.

وی در تشریح انگیزه‌های این قتل گفت: ماجرا از این قرار است که پدر این دختر با همسر برادرزاده خود رابطه پنهانی و نامشروع داشته است که اطلاع از این امر موجب خشمگین شدن برادرزاده وی می شود. برادرزاده به دنبال پدر این کودک و تلافی است که در مسیر به دختر خردسال برخورد کرده و برای انتقام جویی گلوی این دختر 9 ساله بی گناه را در زمین های کشاورزی خارج از روستا با چاقو می‌برد و وی در دم جان می دهد.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی کردستان اظهار داشت: در حال حاضر، محمد امین دستگیر شده و برای محاکمه و بررسی این جنایت در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است
 
 
یا 1 گوشه دیگه مال افغانستان که تو ی 1 عکس بهتره ببینید:
 

 

بدون سرنگونی سلطه بنیادگرایی تامین حقوق بشر خواب و خیال است!
در اهتزاز باد درفش مبارزه برای آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی!
با مردم علیه بنیادگرایی یا برعکس، راه سوم وجود ندارد!

جمعیت انقلابی زنان افغانستان (راوا)

 

منتظرم باشید...............................

تابلوی فوق بیانگر اعلامیه حقوق بشر و شهروند است. در بالای تابلو، دو تمثیل عدالت (سمت چپ) و فرانسه (سمت راست) وجود دارند که زیر چشم خدای تعالی قرار دارند.

تعبیر دیگر، تمثال سمت چپ را پادشاه می داند که زنجیرهای پاره شده زوررانی را در دست دارد و تمثال سمت راست را روح ملت می داند که روح قدرت را در دست دارد.

تابلوی ارزشمند فوق که منسوب است به Jean-Jacques François Le Barbier ، در موزه کارناواله پاریس نگهداری می شود.

اعلامیه حقوق بشر و شهروند که ناشی از “اندیشه روشنگران” و خصوصا بازتابی است از اندیشه های ژان ژاک روسو، ولتر و مونتسکیو، مقدمه قانون اساسی سپتامبر ???? را تشکیل می دهد. اندیشه انقلاب در شکل گیری این اعلامیه به شدت تاثیر گذار بوده است به گونه ای که مواد هفده گانه این اعلامیه، اصولا آرمانی هستند تا عملگرا.
اعلامیه، مشخصه پایان یافتگی ر‍‍ژیم سابق (l’Ancien Régime) یعنی رژیم سلطنتی پیش از انقلاب فرانسه و جایگزینی اصول قدرت مطلق و امتیازات توسط بنیانهای نوین و از جمله دولت حقوقی است. این اعلامیه جزئی لاینفک از میراث سیاسی با افتخار فرانسه و بلکه بشریت است و ارزشی همگانی و جهانی دارد.

در مقدمه قانون اساسی جمهوری پنجم فرانسه (قانون اساسی ? اکتبر ????) رسما بدان اشارت رفته است و شورای قانون اساسی فرانسه از ???? به بعد برای نظارت بر قوانین عادی از حیث عدم مغایرت با قانون اساسی، آنرا نیز جزء هنجارهای مورد ارجاع می داند.

برای مطالعه متن فرانسوی اعلامیه حقوق بشر و شهروند، اینجا را کلیک کنید.

 




JoeRex ::: یکشنبه 86/10/30::: ساعت 2:13 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :4175
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<